Skäggstubb och påskris

Påsken. Den tiden jag egentligen skulle hedra jesus, men olyckligtvis glömde eftersom extrapriset på penseér demonstrativt hade rasat i botten. De flesta refererar till detta som sitt sista lov. någonsin. ever. över. ja, vi kan iallafall konstatera att synonymer är min tvetydigt smärtande akilleshäl. Efter en arbetsam vecka kände jag för att plåga mig själv desto mer, och planerade in en sju timmars vistelse i karens som luktar hypersnabba kolhydrater och svettiga handflator. Jag talar givetvis om det mandomsprov som en del av den myndiga befolkningen av gymnasial härkomst frivilligt valt att genomlida i en desperat förhoppning att på artificiell väg höja sitt snittbetyg med ett par tiondelar erfarenhet. Jag talar givetvis om högskoleprovet. Men frukta icke kamrater, vi möts i gryningen med kunskapens svärd i högsta beredskap.

Jag har även funderat. En del. Ganska mycket. Inte överdrivet mycket, men tillräckligt, på vad jag har lärt mig under denna ledighet. Jo, för det första har jag lärt mig att skor alltid kommer att svika dig, lika bra att inte bära några. Att tacokvällar i vällingby kan vara underbart casual för att inte säga megatrevligt. Att spontanitet fortfarande betyder lika barnsligt mycket för mig nu som förr. (Suck, Kelly när ska du växa upp?) Hur man behöver vandra på familjära gator med nya ansikten. Hur man behöver navigera efter nya vägskyltar med ansikten man aldrig skulle klara sig utan. Hur man fortfarande kan sakna så att det gör ont sådär inuti, men att känna att det förr så ymnigt blödande såret endast skvallrar om sin blotta existens genom ett solblekt ärr. Hur nattbussar alltid kommer att vara underhållande. Och att om man inte passar sig så kan man få en hjärtattack medan man pluggar den matematiska terminologin. Jag har även repeterat kunskapen som berör tidsuttryck och återigen kommit fram till att det är en nedrig ekvation som rätt och slätt saknar logisk lösning. Tid är egentligen ingenting som påverkar det vi kallar verklighet. Tid är kymigt nog en begränsning som samtliga åtråvärda aktiviteter snällt rättar sig efter. Jag lider av ambivalenseksem över varför Muse måste spela samma vecka som jag bör befinna mig i Emmaboda. Bäst att springa till apoteket innan klådan sprider sig till frontalloben. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0